Wie koers zet richting de Bredase wijk Geeren-Zuid, ziet al van verre dat er flink geklust wordt door Van Wijnen in deze buurt. Bij de MBO-opleidingen van Curio wapperen grote rode vlaggen, terwijl hetzelfde bouwbedrijf iets verderop ook duidelijk aanwezig is. De Calandstraat kleurt rood van de bouwcontainers, banners en bouwdoeken. Zo ziet hoofduitvoerder Willem van Orsouw het graag. “Naast dat we goed en netjes willen werken, vinden we uitstraling ook heel belangrijk”, zegt hij terwijl hij trots zijn nieuwste aanwinst toont: afdekvliezen met Van Wijnen-logo.
“Dat ziet er toch gaaf uit”, glundert Van Orsouw. “Een tijd terug was ik bij een werk van een andere afdeling van Van Wijnen in Noord-Nederland. Op gegeven moment moest er een vloer afgedekt worden en kwam een onderaannemer aanlopen met een afdekvlies waar ons logo op stond. Ik wist niet eens dat het bestond, maar ik dacht meteen ‘dat moeten wij ook hebben’ en vroeg waar ze dat vandaan hadden.”
Toch valt de eerste kennismaking met afdekmateriaal met eigen logo Van Orsouw toch een beetje tegen. “Het zag er mooi uit, maar was niet van erg goede kwaliteit. Op de plek waar het logo zat, ontstond wrijving als je er overheen liep, waardoor de vliezen vaak kapot gingen. Dat is met de afdekvliezen van Primaverde die we nu hebben wel helemaal anders.”
Van Orsouw’s tweede kennismaking met klant-georiënteerde afdekvliezen is voor een groot deel te danken aan Jan Klarenbeek. Als accountmanager van bouwgroothandel DESTIL legt deze contact met een nieuwe leverancier: Primaverde. Ook Klarenbeek ziet immers de meerwaarde vanuit marketing-oogpunt voor de grotere bouwbedrijven. “Vooral bedrijven die veel aan ‘mutaties’ doen. Dat houdt in dat ze woningen in een bewoonde situatie verbouwen. Bij dat soort klussen kan er best wat beschadigen en dus gebruik je veel afdekvliezen om dit te voorkomen. Dan is het heel interessant als je als bedrijf daar ook je naam of logo op hebt staan.”
Drie takken Van Wijnen Zuid investeren samen in project
Wel blijft de vereiste staan dat de afdekvliezen met bedrijfsnaam kwalitatief niet onder doen voor de beschikbare blanco versies. Klarenbeek: “Dat heeft Primaverde heel netjes opgelost. Doordat zij de logo’s aan de onderkant van de folietoplaag printen, zitten deze als het ware tussen twee lagen in. Hierdoor zijn de vliezen veel minder kwetsbaar. Ook is de onderkant licht klevend, waardoor de vliezen goed op hun plek blijven liggen. Door die twee eigenschappen gaat dit afdekmateriaal veel langer mee.”
Dat heeft Van Orsouw inmiddels al in de praktijk kunnen ervaren. “Ja, dit spul is kwalitatief echt beter dan wat we hiervoor hadden. Nu kunnen we dus netjes en veilig werken, terwijl het er ook nog eens heel fraai uitziet. Als bedrijf zijn we erg bezig met onze uitstraling en zijn ook zeer actief met signing. De Van Wijnen-afdekvliezen passen precies in dat plaatje.”