Mystery Mountain 23-26 september 2021
Mystery Mountain is een sportieve uitdaging voor iedereen! Fietsen, hardlopen, mountainbiken of hiken naar de top? Welke discipline je ook kiest, je bent verzekerd van een onvergetelijk mooi weekend in uiterst goed gezelschap tijdens Mystery Mountain! Samen afzien om de top te behalen voor een goed doel. Dit goede doel is Orange Babies, maar deelnemers zijn ook vrij om een goed doel naar keuze te steunen.
Wil je meedoen, sponsoren of op een andere manier bijdragen? Bekijk de mogelijkheden op mysterymountain.nl of neem contact op via info@mysterymountain.nl
Tot voor kort was Mystery Mountain, voor Mark Hermans een tamelijk onbekend fenomeen. Maar door de deelname van zijn twee medewerkers als wielrenner en begeleider ging dit evenement én de achterliggende boodschap meer leven. Toen Henck van den Breul en Michael Abbas, beiden key accountmanager bij Assa Abloy, begin september 2019 met mooie en bewogen verhalen uit de bergen kwamen, liet het evenement Mark Hermans niet meer los. We vragen de drie hoofdrolspelers:
Op een maatschappelijke manier invulling geven aan ons motto.
Mark Hermans, Commercial Director
Waarom Mystery Mountain?

Henck van den Breul DJ en begeleider
Het leek me een fantastisch evenement. Elke keer rond september is dit binnen én buiten DESTIL Prolians hét gesprek van de dag. In 2019 ging mijn collega Michael voor de tweede keer mee, toen dacht ik: “Ik ga ook! Niet als sporter, maar als begeleider én DJ.”
En daar heeft Henck geen moment spijt van gehad. “Het waren bijzondere dagen. Om de sportieve prestaties te zien en te kunnen ondersteunen; ik ben de Col d’Izoard misschien wel tien keer op- en afgereden, om de deelnemers te verzorgen, als chauffeur voor het social mediateam of om mensen op te pikken. Natuurlijk lag voor mij het hoogtepunt in de avond, achter de draaitafel.”
Meerdere redenen. De eerste is natuurlijk dat ik graag sport: fietsen, schaatsen, skiën. Ik vind het prettig om naar een sportief doel toe te werken en ik vind het helemaal fijn als aan dat doel ook een nobel streven zit.
Dit jaar, als zijn werkgever Mystery Mountain sponsort, gaat Michael weer mee. “Ik ben nu onze binnen- en buitendienst collega’s aan het activeren en motiveren. Ik zou het super vinden als we met een Assa Abloy-team naar de bergen gaan. Ik sta klaar om ze te trainen.”

Michael Abbas, deelnemer
Mooiste herinnering

“Ik was bijzonder geroerd – en ik was zeker niet de enige – door het verhaal van Baba Sylla, oprichter van Orange Babies. Hoe zijn vader als stamhoofd in Zambia letterlijk de deuren sloot voor vrouwen en kinderen met hiv/aids, uit angst dat hun nabijheid de stam zou besmetten. Het pijnlijke was dat dat buitensluiten gebaseerd was op onwaarheden. Het ontroerde me hoe Baba met Orange Babies tegen de besluiten van zijn vader streed, met eenvoudige voorlichtingscampagnes, voorbehoedsmiddelen en het leren opkomen voor jezelf. Zijn verhaal en doel om de wereld hiv/aidsvrijer te maken, vertel ik graag door!”
Henck van Breul
“Ik heb niet één specifieke herinnering, het is het hele plaatje: samen met collega Henck op pad, nieuwe mensen ontmoeten, je helemaal leeg fietsen, de top halen én bijdragen aan een goed doel: een hiv- en aidsvrije wereld dichterbij brengen.”
Michael Abbas
‘Experience a safer and more open world’
Henck vertelt het verhaal aan iedereen die het horen wil. Ook aan Mark Hermans. Het deed bij de Commercial director een bel rinkelen. Mark zag een link met Assa Abloy. “Wij bieden toegangsoplossingen met als doel een veiligere wereld creëren. Dat is dan ook precies waar wij de connectie met Orange Babies voelen. Ook zij dragen bij aan het creëren van een veiligere en leefbaardere wereld. Ik voel dus een maatschappelijke verplichting, niet alleen persoonlijk. Als bedrijf is Assa Abloy zich bewust van de verantwoordelijkheid naar People, Planet en Profit. Wij zoeken expliciet de balans tussen sociale, milieu en economische aspecten. Door de verhalen van Henck en Michael ben ik enthousiast geworden en heb ik DESTIL Prolians benaderd om Orange Babies structureler te steunen. Het heeft geleid tot het sponsorschap van de komende Mystery Mountain.