Op naar Mystery Mountain 2021

In 2020 mochten we Assa Abloy al verwelkomen als nieuwe hoofdsponsor. Maar ook in 2021 mogen we weer op ze rekenen. Commercial Director Mark Hermans vertelt waarom: ''We dragen met onze toegangsoplossingen bij aan een veiligere wereld. Ook op maatschappelijk gebied willen we voor dit doel onze verantwoordelijkheid nemen.

Mystery Mountain 23-26 september 2021 

Mystery Mountain is een sportieve uitdaging voor iedereen! Fietsen, hardlopen, mountainbiken of hiken naar de top? Welke discipline je ook kiest, je bent verzekerd van een onvergetelijk mooi weekend in uiterst goed gezelschap tijdens Mystery Mountain! Samen afzien om de top te behalen voor een goed doel. Dit goede doel is Orange Babies, maar deelnemers zijn ook vrij om een goed doel naar keuze te steunen.

Wil je meedoen, sponsoren of op een andere manier bijdragen? Bekijk de mogelijkheden op mysterymountain.nl of neem contact op via info@mysterymountain.nl 

Tot voor kort was Mystery Mountainvoor Mark Hermans een tamelijk onbekend fenomeen. Maar door de deelname van zijn twee medewerkers als wielrenner en begeleider ging dit evenement én de achterliggende boodschap meer leven. Toen Henck van den Breul en Michael Abbas, beiden key accountmanager bij Assa Abloy, begin september 2019 met mooie en bewogen verhalen uit de bergen kwamen, liet het evenement Mark Hermans niet meer los. We vragen de drie hoofdrolspelers:

Op een maatschappelijke manier invulling geven aan ons motto.

Waarom Mystery Mountain?

Het leek me een fantastisch evenement. Elke keer rond september is dit binnen én buiten DESTIL Prolians hét gesprek van de dag. In 2019 ging mijn collega Michael voor de tweede keer mee, toen dacht ik: “Ik ga ook! Niet als sporter, maar als begeleider én DJ.” 

En daar heeft Henck geen moment spijt van gehad. “Het waren bijzondere dagen. Om de sportieve prestaties te zien en te kunnen ondersteunen; ik ben de Col d’Izoard misschien wel tien keer op- en afgereden, om de deelnemers te verzorgen, als chauffeur voor het social mediateam of om mensen op te pikken. Natuurlijk lag voor mij het hoogtepunt in de avond, achter de draaitafel.” 

Meerdere redenen. De eerste is natuurlijk dat ik graag sport: fietsen, schaatsen, skiën. Ik vind het prettig om naar een sportief doel toe te werken en ik vind het helemaal fijn als aan dat doel ook een nobel streven zit.

Dit jaar, als zijn werkgever Mystery Mountain sponsort, gaat Michael weer mee. “Ik ben nu onze binnen- en buitendienst collega’s aan het activeren en motiveren. Ik zou het super vinden als we met een Assa Abloy-team naar de bergen gaan. Ik sta klaar om ze te trainen.” 

Mooiste herinnering

“Ik was bijzonder geroerd – en ik was zeker niet de enige – door het verhaal van Baba Sylla, oprichter van Orange Babies. Hoe zijn vader als stamhoofd in Zambia letterlijk de deuren sloot voor vrouwen en kinderen met hiv/aids, uit angst dat hun nabijheid de stam zou besmetten. Het pijnlijke was dat dat buitensluiten gebaseerd was op onwaarheden. Het ontroerde me hoe Baba met Orange Babies tegen de besluiten van zijn vader streed, met eenvoudige voorlichtingscampagnes, voorbehoedsmiddelen en het leren opkomen voor jezelf. Zijn verhaal en doel om de wereld hiv/aidsvrijer te maken, vertel ik graag door!”

Henck van Breul

“Ik heb niet één specifieke herinnering, het is het hele plaatje: samen met collega Henck op pad, nieuwe mensen ontmoeten, je helemaal leeg fietsen, de top halen én bijdragen aan een goed doel: een hiv- en aidsvrije wereld dichterbij brengen.” 

Michael Abbas

‘Experience a safer and more open world’

Henck vertelt het verhaal aan iedereen die het horen wil. Ook aan Mark Hermans. Het deed bij de Commercial director een bel rinkelen. Mark zag een link met Assa Abloy. “Wij bieden toegangsoplossingen met als doel een veiligere wereld creëren. Dat is dan ook precies waar wij de connectie met Orange Babies voelen. Ook zij dragen bij aan het creëren van een veiligere en leefbaardere wereld. Ik voel dus een maatschappelijke verplichting, niet alleen persoonlijk. Als bedrijf is Assa Abloy zich bewust van de verantwoordelijkheid naar People, Planet en Profit. Wij zoeken expliciet de balans tussen sociale, milieu en economische aspecten. Door de verhalen van Henck en Michael ben ik enthousiast geworden en heb ik DESTIL Prolians benaderd om Orange Babies structureler te steunen. Het heeft geleid tot het sponsorschap van de komende Mystery Mountain. 

Over Assa Abloy

Assa Abloy is dé specialist in vergrendeling en ontgrendeling van deuren. Met het uitzonderlijk brede assortiment aan mechanische en elektromechanische kwaliteitsproducten realiseert Assa Abloy de ideale beveiligingsoplossing voor de meest uiteenlopende omgevingen en markten. Van woning- tot utiliteitsbouw en van gezondheidszorg tot justitiële inrichtingen. De overtuigende dienstverlening van Assa Abloyy is gebaseerd op zeven kwaliteitsmerken: Nemef, Lips, Yale, Assa Abloy, Ikon, effeff en Abloy.

Deel dit artikel

Meer Duurzaamheid

Biobased bouwen als ecologische proeftuin

De acht biobased woningen die het Drentse dorp Exloo sinds kort rijk is, zijn meer dan alleen duurzame huizen gebouwd met ecologische materialen. “We laten hier zien dat je met de inzet van biobased materialen nu al kunt voldoen aan de milieuprestatie-eisen voor gebouwen die vanaf 2030 gaan gelden”, zegt Dennis Wendker, projectmanager van Bioframe, onderdeel van Bouwgroep Emmen.

LEES MEER >

SUPERLOCAL toont kansen van circulair bouwen 

Voor een toevallige passant is de flat aan de Voorterstraat in Kerkrade misschien niets bijzonders, maar schijn bedriegt. Het gebouw, SUPERLOCAL gedoopt, combineert duurzame renovatie en nieuwbouw en is het resultaat van een bijzondere samenwerking. Een project waarbij het maximale wordt gehaald uit circulair slopen en bouwen én duurzaam renoveren.

LEES MEER >

Duurzame en Vegan werkschoenen

Het zal niet als een verrassing komen dat steeds meer mensen een veganistische levensstijl hebben. En die volgen ze vaak niet alleen op het gebied van voeding, maar ook in het gebruik van spullen en kleding in het dagelijks leven. Het klinkt misschien een beetje als een ver-van-het-bed-show, maar zélfs in de bouw en industrie komt er steeds meer vraag naar diervrije (werk)kleding. En werkschoenenfabrikant Elten is daar slim op in gehaakt!

LEES MEER >

SUPER LOCAL

Op een houten bank voor het expositiegebouw dat speciaal voor het project op een verhoging is neergezet, neemt Schoffelen alle tijd om te vertellen over het werk en de plannen. Op enkele honderden meters afstand is een medewerker van Dusseldorp Infra Sloop -en milieutechniek in zijn kraan druk met het vergruizen van gewapend beton. De machinist scheidt vervolgens het ijzer en beton.

LEES MEER >

TOOLZ gaat digitaal!

De wereld verandert in een ongelooflijk tempo. De nieuwste ontwikkelingen van vandaag kunnen morgen alweer achterhaald zijn. Ruim tien edities maakten we van TOOLZ. Al tien edities lang is het een gedrukt magazine, wat elk jaar twee keer bij onze abonnees op de mat valt. Maar, we vonden het tijd dit magazine plaats te laten maken voor een moderner, duurzamer alternatief. Een digitale versie van TOOLZ was geboren!

LEES MEER >

Snelle bezorging met de bakfiets

Op een normale dag trapt de fietskoerier van de DESTIL-DEXIS express al gauw zo’n 50 kilometer weg. Het is een milieuvriendelijk én praktische oplossing. Terwijl Nick Deegen en Richard Flapper (fietskoeriers voor DESTIL en DEXIS) door het drukke Amsterdamse verkeer fietsen, kan de klant lekker door.

LEES MEER >

Om deze website goed te laten werken plaatsen we functionele cookies. We plaatsen analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor bezoekers. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens.
Meer uitleg