Op naar Mystery Mountain 2021

In 2020 mochten we Assa Abloy al verwelkomen als nieuwe hoofdsponsor. Maar ook in 2021 mogen we weer op ze rekenen. Commercial Director Mark Hermans vertelt waarom: ''We dragen met onze toegangsoplossingen bij aan een veiligere wereld. Ook op maatschappelijk gebied willen we voor dit doel onze verantwoordelijkheid nemen.

Mystery Mountain 23-26 september 2021 

Mystery Mountain is een sportieve uitdaging voor iedereen! Fietsen, hardlopen, mountainbiken of hiken naar de top? Welke discipline je ook kiest, je bent verzekerd van een onvergetelijk mooi weekend in uiterst goed gezelschap tijdens Mystery Mountain! Samen afzien om de top te behalen voor een goed doel. Dit goede doel is Orange Babies, maar deelnemers zijn ook vrij om een goed doel naar keuze te steunen.

Wil je meedoen, sponsoren of op een andere manier bijdragen? Bekijk de mogelijkheden op mysterymountain.nl of neem contact op via info@mysterymountain.nl 

Tot voor kort was Mystery Mountainvoor Mark Hermans een tamelijk onbekend fenomeen. Maar door de deelname van zijn twee medewerkers als wielrenner en begeleider ging dit evenement én de achterliggende boodschap meer leven. Toen Henck van den Breul en Michael Abbas, beiden key accountmanager bij Assa Abloy, begin september 2019 met mooie en bewogen verhalen uit de bergen kwamen, liet het evenement Mark Hermans niet meer los. We vragen de drie hoofdrolspelers:

Op een maatschappelijke manier invulling geven aan ons motto.

Waarom Mystery Mountain?

Het leek me een fantastisch evenement. Elke keer rond september is dit binnen én buiten DESTIL Prolians hét gesprek van de dag. In 2019 ging mijn collega Michael voor de tweede keer mee, toen dacht ik: “Ik ga ook! Niet als sporter, maar als begeleider én DJ.” 

En daar heeft Henck geen moment spijt van gehad. “Het waren bijzondere dagen. Om de sportieve prestaties te zien en te kunnen ondersteunen; ik ben de Col d’Izoard misschien wel tien keer op- en afgereden, om de deelnemers te verzorgen, als chauffeur voor het social mediateam of om mensen op te pikken. Natuurlijk lag voor mij het hoogtepunt in de avond, achter de draaitafel.” 

Meerdere redenen. De eerste is natuurlijk dat ik graag sport: fietsen, schaatsen, skiën. Ik vind het prettig om naar een sportief doel toe te werken en ik vind het helemaal fijn als aan dat doel ook een nobel streven zit.

Dit jaar, als zijn werkgever Mystery Mountain sponsort, gaat Michael weer mee. “Ik ben nu onze binnen- en buitendienst collega’s aan het activeren en motiveren. Ik zou het super vinden als we met een Assa Abloy-team naar de bergen gaan. Ik sta klaar om ze te trainen.” 

Mooiste herinnering

“Ik was bijzonder geroerd – en ik was zeker niet de enige – door het verhaal van Baba Sylla, oprichter van Orange Babies. Hoe zijn vader als stamhoofd in Zambia letterlijk de deuren sloot voor vrouwen en kinderen met hiv/aids, uit angst dat hun nabijheid de stam zou besmetten. Het pijnlijke was dat dat buitensluiten gebaseerd was op onwaarheden. Het ontroerde me hoe Baba met Orange Babies tegen de besluiten van zijn vader streed, met eenvoudige voorlichtingscampagnes, voorbehoedsmiddelen en het leren opkomen voor jezelf. Zijn verhaal en doel om de wereld hiv/aidsvrijer te maken, vertel ik graag door!”

Henck van Breul

“Ik heb niet één specifieke herinnering, het is het hele plaatje: samen met collega Henck op pad, nieuwe mensen ontmoeten, je helemaal leeg fietsen, de top halen én bijdragen aan een goed doel: een hiv- en aidsvrije wereld dichterbij brengen.” 

Michael Abbas

‘Experience a safer and more open world’

Henck vertelt het verhaal aan iedereen die het horen wil. Ook aan Mark Hermans. Het deed bij de Commercial director een bel rinkelen. Mark zag een link met Assa Abloy. “Wij bieden toegangsoplossingen met als doel een veiligere wereld creëren. Dat is dan ook precies waar wij de connectie met Orange Babies voelen. Ook zij dragen bij aan het creëren van een veiligere en leefbaardere wereld. Ik voel dus een maatschappelijke verplichting, niet alleen persoonlijk. Als bedrijf is Assa Abloy zich bewust van de verantwoordelijkheid naar People, Planet en Profit. Wij zoeken expliciet de balans tussen sociale, milieu en economische aspecten. Door de verhalen van Henck en Michael ben ik enthousiast geworden en heb ik DESTIL Prolians benaderd om Orange Babies structureler te steunen. Het heeft geleid tot het sponsorschap van de komende Mystery Mountain. 

Over Assa Abloy

Assa Abloy is dé specialist in vergrendeling en ontgrendeling van deuren. Met het uitzonderlijk brede assortiment aan mechanische en elektromechanische kwaliteitsproducten realiseert Assa Abloy de ideale beveiligingsoplossing voor de meest uiteenlopende omgevingen en markten. Van woning- tot utiliteitsbouw en van gezondheidszorg tot justitiële inrichtingen. De overtuigende dienstverlening van Assa Abloyy is gebaseerd op zeven kwaliteitsmerken: Nemef, Lips, Yale, Assa Abloy, Ikon, effeff en Abloy.

Deel dit artikel

Meer Duurzaamheid

Hutje van stro maakt glorieuze terugkeer

Waar de wolf na 150 jaar afwezigheid helemaal terug is in Nederland, geldt dit ook voor de discussie over bouwmaterialen. Kwamen de drie biggetjes in het beroemde sprookje nog tot de conclusie dat steen superieur was aan stro en hout, inmiddels ligt dat volledig anders. Houtbouw wordt steeds populairder en Eindhoven krijgt binnenkort de eerste wijk van huizen met strogevels. Woningcorporatie Trudo gelooft in biobased bouwen en is niet bang hiermee te experimenteren.

LEES MEER >

C2C-certificeringen verduurzamen de bouw

Cradle to Cradle is een term die steeds vaker valt in de bouwwereld. Vaak gevolgd door woorden als duurzaam en circulair, maar wat houdt dit concept nu eigenlijk in? Wie bepaalt er welke producten in aanmerking komen voor zo’n keurmerk en wat zegt zo’n C2C-certificaat nu eigenlijk? Hoog tijd om deze zaken eens onder de loep te nemen.

LEES MEER >

Circulair verkeersbord is ook een bijenhotel

In een wereld waar alles duurzamer moet, kunnen de verkeersborden niet achterblijven. Het bedrijf Climate Signs uit Eemnes gaat er prat op het meest duurzame ‘straatmeubilair’ van Nederland te hebben ontworpen. Dat zit hem in het materiaal, de sterk verminderde CO2-uitstoot en de mogelijkheid van hoogwaardig hergebruik. Bovendien kan de achterkant van deze verkeersborden ook nog als bijenhotel worden ingericht, wat de biodiversiteit stimuleert.

LEES MEER >

OPSIAL’s bijzonder duurzame werkschoen

De nieuwe werkschoen van OPSIAL is helemaal van deze tijd. De STEP’ACT OGT is voor een groot deel vervaardigd uit hergebruikte materialen en daardoor bijzonder duurzaam. Deze schoen van oud plastic en PU-schuim is de nieuwste blikvanger in de groene lijn van de expert in persoonlijke beschermingsmiddelen: OPSIAL Greener Together (OGT).

LEES MEER >

Biobased schrikhekken in gemeente Arnhem

De gemeente Arnhem heeft op verscheidene plaatsen nieuwe schrikhekken laten plaatsen. “Nou en?”, zul je misschien denken. Maar het gaat hier wel om heel bijzondere hekken. De schrikhekplanken afkomstig van BTN Traffic uit het Betuwse Elst zijn namelijk gemaakt van een mix van bermgras en plastic afval. Met deze volledig circulaire schrikhekken probeert de hoofdstad van Gelderland haar duurzame imago nog verder op te krikken.

LEES MEER >

Vernieuwers leren bij van eigen bouwproject

In het woongebied Meerhoven ten westen van Eindhoven wordt momenteel een klein stukje paradijs gebouwd. Ingeklemd tussen de stad en het vliegveld Eindhoven moeten twee groene pareltjes ontstaan met daarop de ultieme duurzame woningen. De wijken Zuiver Bosrijk en Bosvallei zijn bijna volledig uit hout opgetrokken. Niet alleen is houtbouw een stuk minder belastend voor de natuur dan steen en staal, ook de bewoners moeten in de toekomst de vruchten plukken van de natuurlijke eigenschappen van hout.

LEES MEER >

Om deze website goed te laten werken plaatsen we functionele cookies. We plaatsen analytische cookies om te bepalen welke onderdelen van de website het meest interessant zijn voor bezoekers. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens.
Meer uitleg