Innovatie
De Graaff schrijft een deel van het succes en de groei toe aan het innovatieve karakter van het bedrijf. “We hebben op ons hoofdkantoor een afdeling R&D en daar wordt ieder project nauwlettend gevolgd. We stellen daarbij steeds de vraag: hoe kan het nog beter, sneller en veiliger?” Die verbetering wordt niet alleen gezocht in nieuwe technische hoogstandjes of producten, maar ook in werkprocessen en technieken die in andere divisies gebruikt worden. “Onze kracht zit in onze brede expertise en we gebruiken die kennis en knowhow heel gericht om binnen DISA International steeds beter ons werk te doen.” Volgens De Graaff is het uiteindelijke resultaat gelijk, maar kan het werk vooral sneller, efficiënter, veiliger of minder milieubelastend uitgevoerd worden.
SHE-Q
Het toevoegen van waarde voor de klanten doet DISA International volgens De Graaff niet alleen door steeds te innoveren. Alles wat het bedrijf doet, is terug te voeren op de vier kernwaarden van de onderneming. ‘Safety, Health, Environment and Quality’, intern samengevat als SHE-Q. “Dat is waar we voor staan en daarover wordt ook niet onderhandeld!” En die visie wordt breed in de organisatie uitgedragen. “Door het management en kader, maar ook door de medewerkers die zich allen conformeren aan veilig en verantwoord werken met oog voor de omgeving en conform de hoge kwaliteitseisen die we onszelf opleggen. Daar profiteren uiteindelijk onze klanten ook van.
Alles waar water tegenaan komt, kunnen wij verzorgen voor onze klanten
Heavy duty
De medewerkers van DISA International worden aan zwaar werk en uitdagende omstandigheden blootgesteld. Mede daarom stelt de onderneming ook hoge eisen aan zijn leveranciers. “Werk in onze branche is heavy duty. Wij moeten onze medewerkers in staat stellen veilig en goed hun werk te kunnen uitvoeren. Daar horen kwaliteitsproducten bij. Zaken als kleding, persoonlijke beschermingsmaterialen en gereedschappen moeten van A-kwaliteit zijn. Ook daarvoor geldt dat we geen concessies doen.” Voor kleding en PBM’s heeft DISA International een nauwe band met DESTIL. “Een partner waarop we echt kunnen bouwen. Onze medewerkers bestellen hun kleding en PBM’s via een eigen webshop en kunnen die thuis laten bezorgen. Daarbij staan naast kwaliteit gemak en efficiency voorop.
Pilot al snel succes
Gestart als test werd al snel besloten de webshop permanent te integreren in de bedrijfsvoering. “We wilden voor de medewerkers en voor onszelf een periode inbouwen om te zien of en hoe het bevalt. Maar de reacties en ervaringen waren erg positief. Alle reden om er definitief mee door te gaan.
Puntensysteem
Nu kan iedere medewerker zijn of haar eigen kleding bestellen en afrekenen met de punten die per medewerker verstrekt zijn. De Graaff: “Dat biedt de medewerkers inzicht in hun gedrag en de mogelijkheden. En het zorgt er voor ons als organisatie voor dat we geen voorraad meer hoeven te houden en bijvoorbeeld kleding moeten weggooien omdat regelgeving wijzigt en jassen ineens oranje in plaats van geel moeten zijn. DESTIL verwerkt dergelijke wijzigingen direct in de shop zodat onze medewerkers meteen het goedgekeurde en actuele materiaal kunnen kopen. Die toegevoegde waarde is voor ons erg belangrijk.